Komentáře

1 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 15. června 2018 v 13:46 | Reagovat

Jako budoucí učitelka češtiny souhlasím.
A budu se všemi silami snažit udělat hodiny češtiny zajímavé a přínosné. Nebo to mám aspoň v plánu.

Ohledně větného rozboru. Je sice vyžadován až u maturity, ale na SŠ se zpravidla neopakuje, natož aby se probíral od nuly.
Na druhou stranu vím, že když je rozbor dobře vysvětlen a pochopen, dokáže dítěti pomoci ve stavbě věty, usnadní mu skloňování i psaní íček.

2 sw sw | Web | 15. června 2018 v 14:01 | Reagovat

To není problém češtiny, ale celého vzdělávacího systému (nedostatek kreativity a strnulost). Ale neviděla bych takový problém v nalévárně. Sama vím, že co do mě tehdá nenalili, dneska nevím. Prostor pro inovace rozhodně chybí, s tím souhlasím.

3 Eliss Eliss | Web | 15. června 2018 v 14:27 | Reagovat

Podměty, předměty, přívlastky... To jsem opravdu ze srdce nesnášela a prala jsem se s tím celou základku, a dodnes tomu nerozumím... Ale čeština mě jinak bavila, ale hlavně literatura ;)

4 donPepe donPepe | 15. června 2018 v 14:53 | Reagovat

[1]: Přeji mnoho štěstí a zdaru v důležitém povolání a podporu nadřízených.

5 donPepe donPepe | 15. června 2018 v 14:55 | Reagovat

[2]: jo, něco je nalít potřeba, vyjmenovaná slova a základní tvarosloví. a opravdu ty texty v těch učebnicích mi přijdou divné a pro děti nesrozumitelné.

6 donPepe donPepe | 15. června 2018 v 14:57 | Reagovat

[3]: No právě, člověk je z té gramatiky otrávený a čeština ho nebaví, literatura v pořádku, té gramatiky se mi zdá prostě moc a je příliš složitá, porozumění textu, vypíchnout nejdůležitější hesla je důležitější než vše správně označit a pojmenovat.

7 Ginger White Ginger White | Web | 15. června 2018 v 16:28 | Reagovat

Není to problém jen češtiny. Ve spoustě předmětech by to chtělo trochu změny a asi i jiný přístup učitelů. Když jsem ještě chodila do školy, čeština pro mě byla peklo, právě kvůli tomu, že mi spousta věcí přišla zbytečně složitá a jednoduše zbytečná. A k životu to, myslím, nikdo nevyužije, až na ty, kteří to zase budou učit dál.

8 Heaven Heaven | Web | 15. června 2018 v 18:47 | Reagovat

Větnou skladbu, všechny ty grafy vět a podobně, jsem taky nesnášela. Čeština mi jako taková nevadila, ale měla jsem daleko raději sloh nebo literaturu. Daleko větší důraz by měli učitelé dávat na porozumění textu a gramatiku. Bez toho se neobejde nikdo, ať pracuje kdekoliv.

9 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 15. června 2018 v 20:06 | Reagovat

Náhodou, asi se osnovy mění, protože podmět a přísudek bere moje princeznička už ve třetí třídě a rozhodně nečeká na druhý stupeň.
Já se spíš bojím toho, že moc spěchají.
Angličtina od první třídy, když ještě neumí číst ani česky? A povinná od třetí třídy, kdy se sotva naučí chápat "ě" a najednou mají řešit jinou výslovnost, než se celou dobu učí číst?
Násobilka už ve druhé, když neumí pořádně počítat přes desítku?
A vyjmenovaná slova ve třetí, když půlka třídy ještě píše "hi" a "ki"?

10 donPepe donPepe | 15. června 2018 v 21:40 | Reagovat

[7]: přesně, zbytečně moc složité, ale snadné pro učitele na přezkušování

11 donPepe donPepe | 15. června 2018 v 21:41 | Reagovat

[8]: ano

12 donPepe donPepe | 15. června 2018 v 21:43 | Reagovat

[9]: no právě, a to na to mají 9 tříd, já měl 8 tříd a začínali jsme později. a každá škola to navíc řeší po svém v jiných třídách a přechody pak hrozí katastrofou :)

13 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 16. června 2018 v 15:16 | Reagovat

[8]:
Právě větný rozbor je pro pochopení smyslu textu dost podstatný.
Mnozí tu horujete za zjednodušení ČJ. Ale např. přechodníky se už dávno na škole neučí. A lidi je pak používají a zhusta v nich chybují.
A strniště, prosím, z učebnic nevypouštět, je to hezké slovo. Což mi připomíná, že bych se měl oholit.

14 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 16. června 2018 v 15:32 | Reagovat

Mám rád kalambúry - věty, kdy se jednoznačně nedá určit podmět, předmět, přísudek...
Klasický kalambúr je:
Ženu holí stroj.
= Žena je holena strojem.
= (Já) pomocí hole ženu stroj.
= Ženu pomocí hole oblékej.

15 donPepe donPepe | 16. června 2018 v 17:32 | Reagovat

[13]: Netvrdím, že se nemá vůbec vyučovat, ale spíš zrevidovat systém přezkušování. Myslím, že pracovat s textem se dá i když nevím, jaká vedlejší věta co rozvíjí. Strniště byl jen příklad, jsou tam horší. rozhodně když děti chceme něco naučit, je lepší volit srozumitelné texty o něčem, co je baví. Strniště a další starší výrazy si mohou procvičit ve slohu a ne v gramatice.

16 x x | 17. června 2018 v 9:51 | Reagovat

Základní problém vidím v tom, koho vlastně učit číst a psát, a z jakého důvodu.

17 donPepe donPepe | 17. června 2018 v 10:51 | Reagovat

[16]:Tak umět by měli všichni a důvody mohou být různé. informace, rozkazy, poslušnost, láska, nenávist, mapy, historie ...

18 ShaylaNxeyh ShaylaNxeyh | E-mail | Pátek v 1:12 | Reagovat

Absolutně nová aktualizace balíčku SEO / SMM "XRumer 16.0 + XEvil 4.0":
captcha řešení Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
a více než 8400 dalších kategorií captcha,
s nejvyšší přesností (80 až 100%) a nejvyšší rychlostí (100 img za sekundu).
Můžete připojit XEvil 4.0 k nejoblíbenějšímu softwaru SEO / SMM: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke a více než 100 dalších softwarů.

Zájem? Existuje spousta nepřehledných videí o XEvile na YouTube.
Hodně štěstí!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.