Komu vyhovuje Islám ?

10. října 2016 v 9:34 | donPepe |  Úvahy
Nejsem žádný náboženský expert, ani Korán ani Bibli jsmëm nečetl, i když v knihovně je mám. Asi zase zklouznu ke kritickému pohledu na náboženství jako celek, jelikož jsem ateista jako poleno. Možná byla prvotní myšlenka dobrá, nastolit pravidla soužití a rodiny. Ovšem zase to sklouzlo k omlouvání jednání ve jménu Boha, resp. Aláha. Něco se možná ztratilo v překladu. Řeč se neustále vyvíjí, už za pár desítek let slova upadají v zapomnění nebo ztrácejí původní význam.
Zhodnotím Islám podle věcí, které mně vadí nejvíce. Chování se k ženám je první věc. Žádná práva, doma absolutní poslušnost. A přesto se stává, že žena narozená a vyrůstající v demokratické Evropě se dobrovolně vzdá svých výsad a přistoupí na víru. To my hlava nebere ? Nechce rozhodovat o svém životě a životě svých dětí ? Potřebuje pevný řád, aby se nezbláznila z přemíry svobody ? Nebo je to poslední šance sehnat chlapa a mít rodinu ? Možná od každého trochu. U chalpů přistupujících k Islámu mám jasno. Zvrhlí zoufalci, hledající smysl života, životní looseři, kteří vinu za své neúspěchy frustraci potřebují svést na tu zákeřnou a nemocnou společnost. Asi by nikdy nesehnali holku jinak. Našlo by se mezi nimi i dost pedofilů, kteří si užívají legálnosti mít např. dvanáctiletou manželku.
Co vyroste z další generace muslimů ? Záleží na ortodoxnosti víry v rodině. Kluk se nenaučí jednat normálně s ženami a pokračuje v devastujím chování, jež v západním světě zůstane vždy nepochopeno (aspoň doufám). A frustrace z nepřijetí společností je zase na světě. Samozřejmě hlavně mladí mají rádi vymoženosti západu. Ani s těmi zásadami to nepřehání. Pamatuji si, jak popíjeli v 80. letech studenti ze spřátelených muslimských zemí (i když se takto neoznačovaly) se slovy: Alláh daleko.
Dalším problémem je pohled muslimů na bezvěrce. Nadřazují se nad nás, oni přináší pravou víru, necítí se zde jako v cizině, my jim máme sloužit a oni nás za odměnu přivedou na správnou cestu. Toho boh dá nebude ! Ale co se jim nepodařilove středověku silou, dosáhnou toho možná uprchlickou vlnou s využitím pohodlnosti Evropy. Už teď se dříve bezpečné čtvrti evrospkých měst mění v zóny - no go. Mladí muži si chtějí vzít, co jim dle jejich názoru náleží a jak to, že si to nenechají ty ženy líbit ? Sociální systém, který vznikl na podporu chudých se stává podporovatelem životního stylu, nic nedělat, mít několik manželek a dětí, na ně brát sociální dávky. A evropské právo se začíná stahovat a nezasahuje v muslimských čtvrtích. Oni se ani integrovat nechtějí. Chtějí si žít po svém za peníze bezvěrců. Je to celé na hlavu.
Situace by se vyřešila sama, kdyby ovšem došla ropa v jejich nalezištích. Bez financování evrospkých mešit z ropných peněz by se museli stáhnout zpátky do svých jurt a nikdo by o nich nevěděl. Bohužel, to se jen tak nestane a proto si musíme bránit svoje hodnoty třeba i silou.
 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (147)
Zobrazit starší komentáře

101 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 6. listopadu 2016 v 11:49 | Reagovat

[94]: Saudi, wahhábismus, hnutí Ichwán: tyto a další pojmy nezastupují celý islám.

[92]: Co? To si každý islámský theolog může vynaložit jinak *mrk mrk*. Záleží jen na pozadí, ze kterého vychází.

102 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 12:27 | Reagovat

[91]: V tom případě musí být takřka nemožné aplikovat některé věci v dnešní moderní době, dříve spousta výrazů nebylo nebo měly jiný význam. Je to jako s návodem, každý určité větné spojení nebo radu může pochopit po svém, ne ?

103 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 12:28 | Reagovat

[94]: souhlasím, právě křesťanství se někam pohnulo, přizpůsobí se době, což si právě myslím, že u Islámu je minimálně problematické

104 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 12:29 | Reagovat

[95]: Technicky nemožné :)

105 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 12:31 | Reagovat

[96]: A kdyby se vztahovalo vůbec na prodejce a obchodníky, mohla by to být zajímavá turistická atrakce

106 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 12:34 | Reagovat

[100]: V článku kritizuji, co se mi na Islámu nelíbí, není to přehled pro a proti. Nejvíce se věnuji obavám, jací lidé z Evropy přistupují na víru Islámu. Kritizuji věci, co se mi nelíbí, s kterými nesouhlasím. není to hodnocení.

107 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 12:50 | Reagovat

[99]: Přečetl jsem, zajímavé. Můj článek se z mého pohledu zabývá tím, koho oslovuje jeho tzv. radikální forma. Své stoupence hledá IS nebo jiné odnože právě ve skupině frustrovaných uprchlíků nebo jejich potomky. Že u nás v Evropě přitahuje spíše "temné duše" a jestli nesouhlasíte, váš názor. Já osobně se nebojím, ale např. u nás se opravdu nic nestalo. Měla byste určitě jiný názor, kdyby kamión v Nice řízený právě zradikalizovaným muslimem přejel vaše blízké. Samozřejmě to nepřeji ani Vám ani nikomu jinému.

108 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 13:05 | Reagovat

[99]: A vybírám si jednu věc s kterou absolutně nesouhlasím. Srovnávat tragédii s Uherského Brodu a teroristický čin z Evropy je zcestné. Tragédie jsou to velké, škody nevyčíslitelné.U teroristického činu jde o to, že někdo někoho ovlivní, pomůže s přípravou a organizací, zafinancuje. Naše tragédie souvisela s psychickými potížemi jednotlivce a neschopnosti úřadů rázně jednat. Nesrovnávejte nesrovnatelné.

109 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 6. listopadu 2016 v 13:06 | Reagovat

[106]: Jenže ty věci, co jsou terčem kritiky nejsou založené na skutečnosti, takže je celá kritika irelevantní. Jak říká první věta: "Nejsem žádný náboženský expert, ani Korán jsem nečetl." To není vše, nejste ani sociologický, ani psychologický expert. To by mělo být východisko, o které se opírat, tzn. vše brát s rezervou, především vlastní názor pokřivený hysterií a kusými informacemi, které se valí na člověka ze všech stran.

110 Amia Amia | Web | 6. listopadu 2016 v 13:29 | Reagovat

[40]: Hele jsou. Nebo chceš říct, že ani křesťasntví nemá žádné temné stránky?

Asi se můžeme bavit o přesném rozdílu mezi náboženstvím samotným a lidmi, kteří ho vyznávají. Ale náboženství je pouze skrze lidi, jak je chcete bezezbytku oddělit?

V bibli jsou pasáže, které mluví o menstruující ženě jako o nečisté. Že v té době nesmí chodit mezi lidi a tak.
To není zrovna pozitivní stránka tohoto náboženství.
Korán jsem ještě nečetla, ale jsem si jistá, že podobné drobnosti jsou i tam. Koneckonců, křesťanství a islám jsou dvě odnože jednoho boha.

111 The Silent Brother The Silent Brother | E-mail | Web | 6. listopadu 2016 v 14:20 | Reagovat

Jsem křesťan. Tudíž mám pohled toho, kdo vlastně věří v něco většího co přesahuje nás. V Bibli (resp. Božím slově) je napsáno hodně věcí, které jsou svým způsobem pravdivé, ale o tom psát v komentáři nechci - to si radši o tom napíšu článek do blogu a udělám tím, alespoň někomu radost, tady bych akorát víc lidí naštval. Článek je takovým výkřikem do tmy, každý uvidí v tom článku to, co sám chce. Taky se vyjádřím...

A chtěl bych mluvit spíše o tom, že Islám a Křesťanství není jedno a to samé. A kdybych to všechno vzal normálním pohledem na tuto problematiku, tak to vidím asi tak, jak je to napsané v tom článku. Myslím si, že na tomto světě by si měli být všichni rovni. Ať už si muslim, křesťan a nebo člověk vyznávající jinou víru. Jenomže vysvětlujte to někomu, kdo vám stejně rozumět nechce a chce ničit všechno, co je na tomto světě krásné. Na světě je již tolik pravd, že spousta lidí kvůli nim ztratila rozum.

[110]: To bude určitě ze Starého Zákona ne? O tomto, ale křesťanství moc není... :)

112 Silwiniel Silwiniel | Web | 6. listopadu 2016 v 14:27 | Reagovat

[111]: Souhlasím, že křesťanství a Islám opravdu není to samé. A stejně tak souhlasím, že všichni lidé by se měli navzájem respektovat a chovat se k sobě slušně, ať už jsou jakékoli víry nebo ateisti.

[110]:
S tou menstruací se opravdu jedná o věc ze Starého zákona, takže to dosud praktikují jen judaisté. Křesťané už nedělají to, co je popsané ve Starém zákoně - tehdy se přinášeli zvířecí oběti, dělali se nejrůznější obřady, kamenovali se cizoložníci, atd. Ale to platilo jen do příchodu Ježíše. Poté přestaly platit tyhle židovské obřady, zákon nahradila milost.

113 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 14:36 | Reagovat

[109]: Aha, tak že články mohou psát jen sociologičtí a psychologičtí experti, nikdo jiný, jen lidé s vysokoškolským vzdělání a červeným diplomem, rozumím.

114 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 14:40 | Reagovat

[111]: Souhlas, článek není vědeckým pojednáním o Islámu ani o dalším náboženství, ale jinak jsem s dikuzí celkem spokojen :)

115 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 6. listopadu 2016 v 14:47 | Reagovat

[113]: Ano, pokud se pouští do témat tohoto typu, tak ano. Jedná se ostatně o zdravý úsudek- nepřikládat do ohně neuváženými slovy.

116 The Silent Brother The Silent Brother | E-mail | Web | 6. listopadu 2016 v 15:07 | Reagovat

[115]: Mě ten článek, ale až tak hrozný nepřijde - to není vytrhnuté z tématu to se ví. Každý arab, muslim, je jiný. Né všichni se chovají zle. Nelze každého z nich házet do stejného pytle.  Hroznější mi spíš přijde název, který tomu dali na blog.cz, který tomu dodává trochu agresivity. A to není chyba autora (doufám). :)

117 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 15:50 | Reagovat

[115]: ten článek je hlavně o tom, koho láká radikální témata Islámu, frustrované mladé potomky přistěhovalců nebo násilné povahy, které společnost zavrhla nebo se jim to zdá. Předpokládám, že u článku o hodných muslimech a soužití netřeba jakékoliv vzdělání :)

118 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 15:50 | Reagovat

[116]: Ano, přesně tak. silou bych se bránil pouze při přímém útoku na své blízké nebo na sebe.

119 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 15:52 | Reagovat

[115]: Nebo tak, respektovat práva všech na všechno kromě vyjádřit svůj vlastní názor.

120 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 6. listopadu 2016 v 16:22 | Reagovat

[116]: Mě ano. Článek je zkratkovitý, nepřesný a celkově mi připomíná rétorikou primitivní a u nás bohužel tolik populární antiislamismus. Ale jo, přidělený název je příšerný, stejně jako všechny přidělené názvy na hlavní stránce tady na té internetové žumpě.

[117]: Nezní to tak, používané výrazy mi přijdou jako útok na celek, viz věta "Zhodnotím Islám podle věcí, které mně vadí nejvíce." V článku nejsou věci nazvané správnými jmény, nevidím žádné pojmy jako tawhíd, Abdul Wahháb, politický islám, ší´ité, panislamismus a tak dále, které by bylo, vzhledem k rétorice článku, vhodné zmínit.
Jak s tím souvisí vzdělání a hodní muslimové? Co je to za uměle vytvořený pojem? V jakém kontextu můžeme tento pojem použít? Maximálně tak: "Hodný muslim rozdal nadbytečné jídlo hladovějícím."

121 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 16:41 | Reagovat

Dle vás má být autor článku expert na dané téma. Já mám zase dojem, že cokoliv se napíše proti Islámu je nekorektní už jen z principu. Nic špatného se přeci neděje, žádné sexuální útoky, žádné volání po krvi, žádné sexuální otrokyně a nezletilé nevěsty se nikde nevyskytují, nekamenuje se, nebičuje a všichni mají přístup ke vzdělání včetně žen. No není ten Islám krásný ?

122 Amia Amia | Web | 6. listopadu 2016 v 18:30 | Reagovat

[91]: O ne ne ne ne ne. To není nepěkná věc v Česku, to je jedna z věcí, která je nejlepší mezi všemi státy světa!
Neřest v tom smyslu, že odložím rodiče do domova a pak už si jich absolutně nevšímám, je strašná. Ale důchod chrání všechny ty, kteří rodinu nemají, která na ně kašle (odložit do domova je ještě dobrý, jsou i tací, kteří rodiče odstřihnou úplně a ,,vyživ se, starobo"), jejichž rodina je na tom tak špatně, že nezvládají ani sebe a tak.

Pak je taky představa toho, že staří rodiče jsou ve všem závislí na svých blízkých. Pro mě osobně představa toho, že své blízké vyžírám, je nesnesitelná.

[111]: On je to tak nějak převládající názor. I v novém zákoně je pasáž, kdy Ježíš léčí lidi v davu. Přistoupí k němu žena a dav začne křičet, že krvácí, což je boží trest za Evin hřích a každá žena je v tuto dobu nečistá. Jak si tedy dovolila přestoupit před Ježíše?
Myslím, že je to dokonce ta část s ukamenováním, kde Ježíš prohlásí "Kdož jsi bez viny, první hoď kamenem", kterou už tady někdo zmiňoval. Ale nejsem si jistá.
(Bibli si pamatuju jako knihu: celkové vyznění, o čem je a sem tam drobek. Nejsem typ na přesné citace)

[112]: A co Matoušovo evangelium? Jestliže zákon nahradila milost, proč hned první kniha mluví o vydloubnutí vlastních očí, pokud se chtivě podíváš na ženu, nebo useknutí vlastní ruky, v případě touze po cizím majetku.
Jasně, je to myšleno až na období těsně před božím soudem, i tak se našla už minimálně jedna fanatická skupina, která to praktikovala. Byli přesvědčeni, že boží soud brzy přijde.

123 Amia Amia | Web | 6. listopadu 2016 v 18:35 | Reagovat

Ps: ještě k tomu důchodu, pardon.
Důchod je i pro nás. Třeba Francouzi nemají žádný a jeden čas se hodně psalo o tom, jak si na to lidé stěžují.
Každý se má postarat podle svého o prostředky, které potom bude mít v důchodu. Jenže když má někdo malý plat a prakticky si nemůže odkládat, tak pak je živ z čeho? A co inflace? Nebo zkrachuje banka - je to nepravděpodobné, ale ne nemožné.

Že se v moderní společnosti moc nepočítá s postaráním se o vlastní rodiče, je jedna ze špatných věcí. Ovšem důchod je jedna z věcí, která toto řeší.
A zrovna český systém je, jak už jsem říkala, jeden z nejlepších.

124 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 18:53 | Reagovat

[123]: Diskuze se rozjela všemi směry. Též k tomu důchodu, pracoval jsem v Domově důchodců, někteří rodinní příslušníci chodili navštěvovat každou chvíli, někteří jen pro zbytek důchodu :( Rozhodně není v dnešní době lehké postarat se o rodiče nebo prarodiče, když máte malý byt nebo už např.propukla nějaká demence.Nelze skloubit starost o ně, o svou rodinu a ještě chodit do práce. Samozřejmě představa, že každý má baráček, kde se stará o své předky, třeba s Alzheimrem je krásná, ale nereálná.

125 Silwiniel Silwiniel | Web | 6. listopadu 2016 v 18:59 | Reagovat

[122]: Ano, to je pravda, že je to v Bibli napsané. A taky vím, že se někdy našel nějaký šílenec, který si fakt tu ruku uřízl, protože nepochopil, co znamená nadsázka. Každopádně je to aspoň o tom, že si tu ruku má člověk uříznout sám a ne ji řezat někomu jinému :D

126 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 19:01 | Reagovat

[125]: Já si vůbec myslím, že tyto texty jsou psané s určitou dávkou metafor, přirovnání a náznaků a nelze brát doslova.

127 Silwiniel Silwiniel | Web | 6. listopadu 2016 v 19:53 | Reagovat

[126]: Ježíš ale velmi často mluvil v podobenstvích. Psal jsi, že jsi Bibli nečetl, tak to nejdřív zkus, ať se s tím víc seznámíš a uděláš si názor :) Tím ovšem nechci říct, že se věci v Bibli nedají vyložit špatně, určitě dají. Vždyť po celém světě existuje spousta sekt. Já jen optimisticky doufám, že těch nebezpečných fanatiků je mnohem míň, než rozumných věřících. Ať už v křesťanství, tak v Islámu.

128 donPepe donPepe | Web | 6. listopadu 2016 v 20:16 | Reagovat

[127]: Já samozřejmě některé pasáže  z obojího četl, ale nečetl jsem celou knihu. S těmi nerozumnými je problém napříč celou společností. Před 20 lety jsem ml svatbu v římsko-katolickém kostele, jako nevěřící, dcera je i pokřtěná, ústupek z mé strany manželce. Původně mě čekali hodiny něčeho - už nevím, jak se tomu říká, strávil jsem  pár hodin debatami s farářem o životních postojích a hodnotách. Já se snažím žít v souladu a pár přikázaní jsou pro mě samozřejmostí. Článek byl hlavně reakcí na koho cílí fundamentalistická část Islámu.

129 Aa'esha Aa'esha | 6. listopadu 2016 v 20:56 | Reagovat

[97]: 1) Bohužel, někde se to praktikuje, to je pravda (já tedy vím jen o SA). To ovšem není chyba islámu.

2) Z otázky je ale očividné, na co narážíte.

3) Vytáhnout si nelze podle potřeby. Jak říkáte, Korán není jediný zdroj, Sunna jej doplňuje a navícvysvětluje kontext. A pak ssamozřejmě překlad, tady zrovna "neberte si přátele" znamená spíše "nespoléhejte na ně" a "neberte si je za rádce ohledně víry," což je logické.

4) Nikoliv. Pro toho, kdo umí pořádně arabsky, je jednoduché vyvodit původní, správný význam. Odlišnosti mohou vzniknout jen velmi drobné, takové, na jakých opravdu nezáleží. To, že to v každé zemi chodí jinak je důsledek toho, že šarí'u vědomě překroutili. Něco z šarí'i, něco ze "Západu," a máme lepší výsledek, než když pejsek s kočičkou pekli dort.

130 Aa'esha Aa'esha | 6. listopadu 2016 v 21:03 | Reagovat

[102]: Právěže ne. Máme kromě Koránu i historické zápisy, a díky nim víme, jak byly tyto rady chápány v době Proroka, salallahu alayhi wa salam. A pak prostě nejde vymýšlet si vlastní význam. Bohužel, jsou lidé, kteří jisté části jednoduše ignorují, protože se jim zrovna nehodí. A pak se ještě prohlašují za znalce. Je to velmi smutné. Snad kdyby muslimové nebyli zaměstnáni obhajováním svého náboženství před všemi ostatními, měli by čas vzdělávat sami sebe.

131 Aa'esha Aa'esha | 6. listopadu 2016 v 21:08 | Reagovat

[107]: To ale vůbec nesouvisí s islámem. Když to nebude islám, bude to něco jiného, vždy si najdou způsob manipulace mladých, naivních, duševně nevzrovnaných lidí. Snaha "zakázat" islám otravuje život jedině normálním, mírumilovným muslimům. Nebo si myslíte, že si IS řekne: "Jejda, oni s náma nesouhlasí. Dokonce zakázali zahalování hlavu ve školách. Tak to bychom asi měli přestat zabíjet lidi." Úplně vidím, jak koukají na demonstraci v Česku a pak celou organizaci rozpustí.

132 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. listopadu 2016 v 21:10 | Reagovat

[127]:
Ježíš je i jeden z proroků Islámu...

133 Aa'esha Aa'esha | 6. listopadu 2016 v 21:17 | Reagovat

[122]: Bavíme se o teoritickém muslimském státě s fungující šarí'ou. V tomto případě se logicky předpokládá, že jeho obyvateli jsou muslimové. A jelikož muslimové se neřídí je šarí'ou, ale islámem jako takovým (tedy musí dodržovat nejen zákony, ale i morální pravidla vymezená islámem), musí se o své starší postarat. Tlak takové společnosti na jednotlivce zajistí, aby se každý o své starší postaral, a pokud i přesto ne, jakožto muslimové se postarají sousedé a známí. A máte pocit, že důchodci v Česku jsou státem dostatečně zabezpečeni? Vážně?

134 Aa'esha Aa'esha | 6. listopadu 2016 v 21:21 | Reagovat

[122]: Dále, vyžírám své blízké, nebo beru dávku, na něž mí blízcí platí daně. V čem je rozdíl? Samozřejmě taky si můžu spořit a pak nevyžírat nikoho. Navíc, děti své rodiče přeci také "vyžírají," je jedině fér, když jim tu péči oplatíme.

135 Aa'esha Aa'esha | 6. listopadu 2016 v 21:25 | Reagovat

[124]: Oni se o nás starali, když jsme byli děti, a také chodili do práce, také měli malé platy, malý byt. Jistě, není to jednoduché, ale co trocha sebeobětování pro své blízké? Nebo se o svou rodinu máme starat jen do té doby, než se nás to nějakým způsobem začne dotýkat finančně?

136 Egoped Egoped | E-mail | Web | 6. listopadu 2016 v 22:15 | Reagovat

[129]: 1) Ve více než dvaceti muslimských zemích je apostáze trestný čin, z toho osm má trest smrti.

2) Ptal jsem se, co říká šarí'a o odpadlictví a místo toho jsem se od Vás dozvěděl jen to, co neříká. Tedy aspoň podle Vás, i když všechny čtyři právní sunnitské školy říkají smrt. Možná to ale jenom překroutili nebo popletli, přestože arabsky asi umí. Třeba to teď napodruhé bude lepší a řeknete mi, co by podlé té "dokonalé" šarí'i tedy mělo následovat? :) Pokud vůbec něco.

3) a to chytání a zabíjení těch, co se obrátí zády, by se mělo překládat jak? A co např. sbírka Sahih al-Bukhari, kde je několikrát zmíněno, že odpadlík od víry má být zabit? Taky jen překrouceno? Zajímalo by mě, proč by zrovna ta "Vaše" interpretace měla být správnější než jsou tyto.

4) Pardon, ale to myslíte vážně? Že je Korán i Sunna jednoznačná a jenom schválně upravené vysvětlení pak končí tak, že je to v každé zemi jinak? :) Ne, to se mi nechce věřit. Asi jsem Vás jen špatně pochopil.

137 Aa'esha Aa'esha | 7. listopadu 2016 v 2:29 | Reagovat

[136]:
1) Tak jakto, že tam žije tolik exmuslimů? :O

2) Ani jeden madhab neříká smrt. Kde jste takovou informaci našel? Následovat by měla přátelská pomoc, podobně jako když se někdo stane na něčem závislý, má post-traumatický syndrom apod. Nic nenutit, na nic netlačit, ale snažit se pomalu posunovat zpět správným směrem ;)

3) Nejde o mou interpretaci, ale interpretaci vzdělaných lidí, od kterých se učím. Lepší by měla být proto, že vychází z toho, co učil Posel Boží, salallahu alayhi wa salam, a ne z toho, co ty si vymysleli lidi poté. To s obrácením zády nevím. Jsem stále v počátcích studia, a neznám tafsír všeho. Zkuste na youtube tafseer od Noumana Ali Khana, vysvětluje vždy kontext i význam jednotlivých slov v arabštině, což je pro vás velmi vhodné.

4) To myslím zcela vážně. Dáte-li se do kontextu okolnosti seslání jednotlivých veršů, lišit se mohou jen detaily, které ve výsledku nejsou nijak znatelné.

138 Egoped Egoped | E-mail | Web | 7. listopadu 2016 v 10:33 | Reagovat

[137]: 1) Z čeho vycházíte, že "tam žije tolik exmuslimů?" Nutno podotknout, že počty trestů smrti jsou za posledních X let zanedbatelné - v jednotkách napříč zeměmi.
Ale to nemění nic na tom, že to trestné je (byť někde jen pod trestem zbavením práv a/nebo zavřením). Svoji roli bude jistě hrát i princip jako u useknutí ruky za krádež. Kdo by si v těchto zemích lajznul přiznat se, že se vzdává islámu, že ano? :)

2) Ehm, a podle čeho si myslíte, že se to do těch zákonů dostalo, když tvrdíte, že ani jeden madhab neříká smrt? :) Chápu, že každý nějak začínal, ale tomuhle nerozumím. Pravda, nejdřív následuje snaha o pomoc, aby zbloudilá duše našla znovu správnou cestu. A když ne, tak šup hlavička dolů.

Cituji pana profesora Kropáčka z knihy Duchovní cesty islámu (jistě budete znát): "Smrtí se trestá také odpadlictví od islámu u muslimských mužů. Ženy jsou v obdobném případě uvězněny a bity, dokud se nenapraví." Vůbec zajímavá kniha, a kapitola o islámském právu dvojnásob.

A k těm madhabům třeba tady: https://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam#Execution Pokud by z nějakého důvodu vadilo, že je to Wiki, jsou tam i zdroje.

3) Tou "Vaší" interpretací jsem nemyslel konkrétně Vás, ale interpretaci, kterou uvádíte. To jen pro pořádek. Bohužel Posla Božího se už nezeptáme a tak bude vždy jenom odkazováno na to, co o něm řekli či napsali jiní, neboť Korán sám nestačí. Jakákoliv snaha podchytit to, co opravdu učil, nebude nikdy autentitcká a tedy vždy zpochybnitelná.

Víte, raději slyším, když se o islámu řekne "Ok, je potřeba se na to podívat v historickém kontextu a tedy pro tehdejší expanzi bylo potřeba nejen slova, ale i krve a donucování. Dělalo se to tak všude a běžně. Nebýt toho, tak bychom dneska o islámu třeba ani neslyšeli", než když se někteří obránci snaží vysvětlit islám jako náboženství, které odjakživa bylo milosrdné, tolerantní. Proč nepřiznat, že jsou v něm jasně patrné prvky násilí, použití síly, apod? Ale protože jsme v 21. století, tak je potřeba se od jistých věcí odpoutat a nechat být, stejně jako to udělala jiná náboženství?

4) Tady nevím, co na to říct. Na jednu stranu je hezké, že tomu věříte a kdyby to všichni muslimové viděli jako Vy a za vším se snažili vidět to dobré, jak se tu prezentujete, tak by bylo na světě krásně. Na druhou mi to osobně přijde naivní, aniž bych se Vás chtěl nějak dotknout.

139 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 7. listopadu 2016 v 10:45 | Reagovat

[108]: To pozor - s vaším hodnocením souhlasím. Problém je jinde: jak víte, co je prací psychopata a co dílem teroristy? Teda leda že byste zastával názor, co muslim, to terorista.

140 Alka Alka | 7. listopadu 2016 v 11:00 | Reagovat

[93]: http://alka-fejetony.blog.cz/1507/migrace-a-ceska-xenofobie

141 donPepe donPepe | Web | 7. listopadu 2016 v 11:01 | Reagovat

[139]: To je někdy nevýhoda této komunikace, že přesně nepochopíme, co druhý přesně myslí. Příště si toto téma nechám na přímý dialog :) Hlavní myšlenkou článku mělo být to, jak právě problematičtí, násilničtí a frustrovaní se pod vlivem některých duchovních radikalizují a že je to chyba i té menšiny muslimů, co žijí v souladu s ostatními v míru.

142 Alka Alka | E-mail | 7. listopadu 2016 v 11:44 | Reagovat

[126]:,[128]:,[141]: Dočetla jsem i nějaké další příspěvky, a s těmahle souhlasím. Dodala bych k tomu, že jde nejen o výklad, ale i o překlad. Četla jsem tři bible. Jen ta první mě zaujala, byla čtivá a srozumitelná (četla jsem ji v roce 1978, byly vydaná v Anglii 1975, česky, byl to ekumenický překlad); pak jsem četla další dvě - nic moc, a docela se lišily výkladem... Tolik ke Svatému písmu.
Jsem rovněž "kovaná" ateistka.

143 Aa'esha Aa'esha | 7. listopadu 2016 v 11:49 | Reagovat

[138]: 1) Exmuslimů je na Blízkém Východě mnoho. Zřejmě se trestají jen ti, po jejichž smrti někdo vysloveně prahne, nevím.

2) Dostalo se to tam stejně, jako se rozšířil třeba názor, že Korán nemluví o zakrývání hlavy, přestože "khimár," o němž islám mluví, je sám o sobě šátek zakrývající hlavu. Nebo jako se rozšířil názor, že když alkohol je uveden doslovně a marihuana ne, tak je vlastně naprosto v pořádku hulit.

3) Násilí bylo povoleno jen v konkrétních momentech, určitým způsobem a po určitou dobu. Pro dnešní muslimy platí pravidlo "braň se, pokud jsi napaden, ale nebuď ten, kdo napadá." Jak v individuálních vztazích, tak v mezinárodních. V případě mezilidských vztahů je navíc mnohem lepší odpustit, než trvat na spravedlivém trestu. Neříkám, že žádné násilí nikdy nebylo, ovšem nastalo pouze v případě, že k tomu byl vydán přímý rozkaz, Posel Boží, salallahu alayhi wasalam, sám od sebe neútočil.

4) Je velmi důležité si prvně uvědomit, že mluvím o islámu, nikoliv o muslimech. Mluvím o tom, jak by se muslimové měli chovat, nikoliv o tom, jak se chovají. Vlastně by bylo pro všechny tyhle hysterické lidi velmi výhodné, kdyby se snažili o rozšíření islámu, o šíření vzdělání mezi muslimy. Kdyby chutby nebyly v jednom kuse o tom, jak zvládnout tlak společnosti, jak se vypořádat s nemuslimy, jak se vyhnout hněvu při diskuzi... třeba by se pak muslimové dozvěděli i něco o samotném islámu.

144 Aa'esha Aa'esha | 7. listopadu 2016 v 11:53 | Reagovat

[138]: Ještě jedna velmi důležitá věc: Jsem si zcela jista tím, že smrt není dle islámu trestem za odpadlictví. Nicméně nejsem sheikh, a mé znalosti jsou omezené. Snažím se odpovídat z toho, co vím, říkám jen to, o čem jsem si jistá, proto jsou mé odpovědi jaksi neúplné. Navíc diskuze směřuje k tomu, jak se vlastně šíří nesmysly o islámu, proč tomu mnohdy samotní muslimové věří apod., o čemž osobně mnoho nevím, a nejsem schopná na to odpovídat přesněji.

145 donPepe donPepe | Web | 7. listopadu 2016 v 19:26 | Reagovat

Sem napište komentář

[142]: Díky, v každém případě pro mě zajímavé komentáře a píchnout do vosího hnízda má pro mě nový rozměr :)

146 Amia Amia | E-mail | Web | 13. listopadu 2016 v 17:28 | Reagovat

[124]: Přesně. Náš důchodový systém není dokonalý, ale v cizině nám ho většinou závidí. Že někteří lidé jsou kret... víme kdo a ke starým rodičům chodí jen pro ten zbytek důchodu, hned neznamená, že je v nepořádku systém.

[125]: Co vím já, tak to nadsázka není. Lidé si to myslí, protože je to opravdu VELMI přísné, ale myšleno je to vážně. Na dobu, kdy se bude blížit boží soud.
Četla jsem to někde u Fundy, myslím, ale kde konkrétně...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Otakar_Anto%C5%88_Funda
Ale jinak jo, aspoň si ji má uříznout sám :D

[133]: Křesťanství ,,nařizuje" to samé a přesto bylo o spoustu výminkářů staráno špatně. Tlak společnosti na ,,správné" chování provází celou naši historii a přesto napříč tou historií prochází masy lidí, kteří se nechovali podle přikázání božích ani zákonných.
Nebo chcete (vždycky po čase chytnu to vykání :D ) říct, že vražda zakázaná zákonem světským i božím zmizí ze světa?

V teoretickém muslimském státě řídící se morálkou (morálkou danou bohem? Víte, co myslím :) ) i zákony pořád existuje vražda. A to je přísněji stíhaný zločin, než nepostarat se o své rodiče.

Takže - ne. Nemám pocit, že náš stát neprůstřelně zajišťuje péči o staré. Např. zdravotní péče, LDN jsou naprosto podfinancované.
Ale stejně tak ani nevěřím kombinaci náboženské morálky a světským zákonům.

[134]: Rozdíl je v tom, že když ty blízké nemám, tak neumřu hlady.
(A nechci se spoléhat na to, že si musím udělat minimálně čtyři děti, abych si zvýšila šance, že aspoň jedno z nich se o mě postará. Ne díky - raději si budu platit daně a důchodové pojištění, čímž pádem pak od státu beru zpět to, co jsem do něj nějakých 40 let produktivního věku vkládala)

Prosím nemylte se, že bych snad nějak haněla myšlenku postarat se o své rodiče. Z prosté slušnosti.
Ale mít to jako jedinou záruku stáří? To opravdu ne.

Ps. Co znamená ,,salallahu alayhi wasalam"? :)

147 Smithb77 Smithb77 | E-mail | Web | 14. února 2017 v 0:41 | Reagovat

There are some interesting closing dates on this article however gcdcecdkgbdcfeee

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama