Asi si Babiše Češi zaslouží

12. října 2016 v 10:45 | donPepe |  Úvahy
Jestli se veřejnost nevzpamatuje, zaslouží si vládu oligarchy. Stačí rozdat koblihy a párky a lůze to holt stačí. Smutné. Malou útěchou mi je, že bydlím v Libereckém kraji, kde zvítězili Starostové. Vést stát, kraje obce jako firmu - zase na to skočíme. Jako by nestačilo, že nám a našim dětem zamořil zemědělskou půdu řepkou. V potravinářském průmyslu zlikvidoval spousty malých podniků. A jak vlastně vede tu firmu ? Využívá systém dotací, které mu pomáhají prodávat jeho výrobky (zvýhodnění biounafty - žlutá pole zla). Zisky přelévá v rámci korporace, aby optimalizoval zisky. Jak si představuje poctivé čerpání eurodotací nám předvedl v kauze Čapí hnízdo. Kde navíc ukázal, že politiku nechce dělat jinak a zapadl do stejného marastu. Následné vymlouvání bylo jak z mateřské školky. To předvedl i ohledně zkupování nemocnic: já je nekupuji, jen jsem dal peníze do fondu. Parafrází na školku - já to okno nerozbil, jen jsem podával kamení. To mě jen utvrzuje, že je to primitiv, ale inteligentní. Zdá se jako nelogické spojení, ale nic lepšího nevymyslím, co by lépe charakterizovalo jeho chování.
Když povede stát, nemůže lépe hospodařit kvůli dotacím a přesouváním zisku. Jediné dotace státu jsou naše daně a půjčky. Nahrává mu i doba, hospodářství jede a roste. Více daní se vyberá díky větším objemům, ne kvůli lepšímu výběru. Babiš je mistrný populista - těsně před volbami "najde" miliardy na zvýšení důchodů a prezentuje to jako svůj úspěch, zlevní čepované pivo, to lidi rádi uslyší, on to ovšem dělá kvůli dojmu, kdyby všichni zdražili, což se stejně stane, mohl by za to on, prostě populista nejhoršího zrna. Už slyším jeho řeč, já jim zlevnil pivo a oni stejně zdražují, jsou to "darebáci." Na jednu stranu se těším na EET, myslím si, že nebude fungovat, systém bude padat, data ztrácet. Copak uslyšíme za výmluvy ?
Jako každý populista jednou narazí a lidé možná prozřou. Jen aby nebylo pozdě. Příští rok v parlamentních volbách budeme muset zvednou zadky a jít volit. Kdyby to udělali všichni živnostníci, kteří na něj nadávají už dnes, dopadly by krajské volby jinak. Každý hlas je důležitý. Tak zhruba za rok doufám v lepší výsledek.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 12. října 2016 v 11:23 | Reagovat

Já jsem volila Okamuru

2 Kočička Kočička | Web | 12. října 2016 v 11:42 | Reagovat

[1]: No tak to se styď taky.

3 donPepe donPepe | Web | 12. října 2016 v 18:43 | Reagovat

Ale aspoň šla volit :)

4 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 13. října 2016 v 12:01 | Reagovat

Znám pár lidí, kteří si myslí, že Babiš tomu rozumí.
Jo, asi se umí tak nějak postavit, aby to vypadalo.
Jen pořádně nevím, čemu rozumí.
Lidem?
Dotacím?
Penězům?
Přijde mi jako typický vyčůránek a alibista...

Pepé, četl jsi můj volbový článek?
Jsi jeden z těch, od kterých bych si ráda přečetla názor :-)
http://baruschkasf.blog.cz/1610/volby

5 donPepe donPepe | Web | 13. října 2016 v 18:56 | Reagovat

[4]: Už četl, hezky napsáno a sečteno, souhlasím.

6 Julie Françoise Julie Françoise | Web | 14. října 2016 v 13:33 | Reagovat

Dobře shrnuto. Mně je z toho ze všeho na zvracení. Těchto voleb jsem se bohužel nemohla zúčastnit, jsem Pražák, ale když vidím, jak lidi v mém okolí na tu jeho koblihovou propagandu skáčou... Je to smutný - a bohužel to ukazuje i míru rezignace a znechucení ve společnosti... Prostě spousta lidí je tak otrávená, že skočí na špek každému, kdo se tváří, že ho štvou stejné věci jako je. Babiš není první, komu se tahle taktika osvědčila, jen má bohužel ze všech nejvíc peněz na kampaň.

7 donPepe donPepe | Web | 14. října 2016 v 15:02 | Reagovat

[6]: Bohužel, jen doufám, že k parlamentním volbám dojdou všichni, kterým to vadí.

8 hanina.hh hanina.hh | E-mail | 14. října 2016 v 15:09 | Reagovat

ježiši a koho byste tak chtěli volit?! Babiš, Okamura, Sobotka... jeden horší než druhej. někdo nechodí volit proto, že jednoduše nemají koho volit. nikdo normální tam neni. :-D

9 donPepe donPepe | Web | 14. října 2016 v 15:46 | Reagovat

[8]: odtud název článku :)

10 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 14. října 2016 v 15:55 | Reagovat

[4]: Zcela určitě rozumí tomu, jak získat peníze... I když asi ne tím způsobem, který by se obecně líbil

Jak jsem dnes říkala spolužákovi, koblihu bych si dala, ale to neznamená, že ho pak budu volit..

A já volila Piráty :D

11 donPepe donPepe | Web | 14. října 2016 v 16:19 | Reagovat

[10]: Já taky, ale na mítink bych nešel,jak se znám ztropil bych tam výtržnost :)

12 donPepe donPepe | Web | 14. října 2016 v 16:20 | Reagovat

[8]: Jinak si myslím, že je velmi nebezpečné, když jeden člověk ovládá státní pokladnu, živočišný průmysl, obchod s palivy, skupuje nemocnice a vlastní několik médií. Diktaturu bych tu nechtěl.

13 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 14. října 2016 v 20:18 | Reagovat

Mě to nevyčítej. Já ho nevolila nikdy. Nejdřív jsem si ho pletla s Bakalou (je to taky od "B"), pak proto, že jsem se dozvěděla, že snad byl estébák a o po nějaké další době jsem ho viděla v televizi a vypadal skoro nepříčetně. To i ten Kalousek mi přijde rozumnější, než on. A teď ještě ta kauza s dotacemi a Čapím hnízdem.

14 donPepe donPepe | Web | 14. října 2016 v 20:43 | Reagovat

[13]: ale spousta lidí mu tu jeho rétoriku prostě žere, bohužel

15 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 14. října 2016 v 22:27 | Reagovat

[14]: Pak jsou ti lidé taky nepříčetní. Co nadělám. Nejraději bych je nechala dělat psychotesty, než k těm volbám půjdou. Ale to už by u nich nebyla vůbec žádná účast. :-)

16 donPepe donPepe | Web | 14. října 2016 v 22:41 | Reagovat

[15]: No jo, kolik by prošlo lidí je otázka :)

17 Jack Godman Jack Godman | E-mail | Web | 14. října 2016 v 23:14 | Reagovat

No já bych klidně šel příští rok volit, jenže ono taky záleží na tom, jestli bude koho volit. Výsledek totiž bude zase stejný, vláda se rozdělí mezi populistického Babiše, vyoraného Sobotku, modré ptáky a knížepána. Možná ještě rudá hvězda, která zase skončí poslední. O politiku nejde, jde o vládní režim. Dokud si lidé nevydupou demokracii, tak budeme pořád v téhle poloviční komarchii.

18 sportovnii sportovnii | Web | 15. října 2016 v 3:21 | Reagovat

U násto dopadlo ještě hůř,vyhráli klerofašisté a v senátorkách finále-rovněž zástubce klerofašistů+ANO,bude hůř

19 sportovnii sportovnii | Web | 15. října 2016 v 3:22 | Reagovat

[18]: *Zástupce

20 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 7:47 | Reagovat

[17]: No pořád je to lepší rozvrstvené do několika skupin. Obávám se, když se na to většina opět vykašle, vyhraje na celé čáře.

21 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 7:48 | Reagovat

[18]: Tak senát to je vůbec fraška, o tom rozhodují kolikrát jen tisícovky hlasů. To křeslo se dá koupit docela snadno :)

22 goldschmidchen goldschmidchen | E-mail | Web | 15. října 2016 v 8:15 | Reagovat

Spíše než Babiš by českou společnost měla trápit nízká volební účast. Stovky let bojovali lidi za to, aby měli možnost volit a pak 70 procent zůstane doma. Doufám, že autor tohoto textu šel alespoň k volbám a nepatří do té drtivé většiny lidí, kteří nevolí ale kecají.

23 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 9:08 | Reagovat

[22]: Ano k volbám jsem šel, chodím ke každým, ale s výběrem je to opravdu horší a horší. Doufám, že k parlamentním volbám dojde daleko větší procento oprávněných voličů. Do budoucna ale bude muset někdo vymyslet spolehlivou aplikaci, abychom vůbec volili :)

24 hanina.hh hanina.hh | E-mail | 15. října 2016 v 9:23 | Reagovat

[12]: já politice nerozumím, ani se o ní vůbec nezajímam. koho bych měla volit, když v tom nemam žádný přehled a nebaví mě to ani sledovat?! radši bych se věnovala něčemu užitečnějšímu, než blbé politice. dle mě je to ztráta času.

25 T. T. | 15. října 2016 v 10:47 | Reagovat

[22]: Já jsem tedy ještě dost mladá volička, ale doteď jsem hned od osmnácti chodila na všehcny volby poctivě... doteď. Letos jsem to prostě nedala, po prolistování lístků jsem seděla a říkala si "ne, já prostě nevím" . Takže vám dávám za pravdu, měli bychom chodit, ale občas vás fakt přepadne pocit, že se na výběru mezi takovými lidmi/stranami ani podílet nechcete...  Ale příště zase půjdu, to si slibuju ;) :D.

26 Ivka Ivka | Web | 15. října 2016 v 13:48 | Reagovat

No, jsem zvědavá, jak to celé dopadne, a co se nádledující léta bude dít. Od nového roku mám v plánu se zaregistrovat jako OSVČ, tak snad to přežiju a strejda Andrejko mě nesedře z kůže.

Taky mám jeden "předvolební článek", k situaci po volbách mě bolelo se vyjadřovat. :/

27 Karip Karip | 15. října 2016 v 14:44 | Reagovat

Už i dříve rozumní lidé okolo mě začínají babišovatět, důvodem je pozitivní ekonomika a plusový rozpočet. Každý, kdo trochu rozumí ekonomice ví, že pokud je rozpočet plusový, není to zásluha pana babiše, jehož činy se v hospodářství projeví zhruba tak za pět let.

28 donPepe donPepe | 15. října 2016 v 14:53 | Reagovat

[25]: já každý rok taky bojuji s finální volbou, dělám to obráceně, nejdříve zahazuji ty, které volit určitě nebudu :)

29 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 14:55 | Reagovat

[26]: Přeji pevné nervy a zdraví :)

30 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 14:55 | Reagovat

[27]: Jo, má štěstí, že to zrovna jede, jak se projeví dál a bude vyvíjet je otázka ...

31 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 14:57 | Reagovat

[24]: Ale politici rozhodují o územním plánu, opravách, daních, předpisech. Následkům jejich práce se vyhnout nedá, bohužel :)

32 sportovnii sportovnii | Web | 15. října 2016 v 20:05 | Reagovat

[21]: V Rusku to mají tak,že půlku parlamentu volí tím senátorským systémem vítězů okrsků a 2.půlku tím klasickým

33 sportovnii sportovnii | Web | 15. října 2016 v 20:09 | Reagovat

[28]: Jo,to je jasné,tak se to protřídí nejrychleji

34 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 20:55 | Reagovat

[33]: Presne :)

35 donPepe donPepe | Web | 15. října 2016 v 20:57 | Reagovat

[32]: I když celý politický systém Ruska bych tu fakt nechtěl :)

36 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 15. října 2016 v 21:14 | Reagovat

Optimismus, že se lidi poučí, mne už dávno přešel. Nepoučili jsme se (jako lidstvo) ze dvou světových válek, páč jinak by se neválčilo, že jo... Tak proč by se měl chudák jeden národ poučit z jedněch voleb? Nebo vícero voleb během krátkých pár let? Mně se jako lehké poučení lidí naopak zdá ta nízká účast voleb do Senátu P ČR.

37 sportovnii sportovnii | Web | 15. října 2016 v 23:36 | Reagovat

[35]:Tam ,jak dávali povolební debatu,co vysílali přes youtube,tak ukazovali i průběžné výsledky a té vítězné straně neustále narůstal počet procent,na začátku,co jsem to pustil,tak měli kolem 44 a pak se to vyšplhalo až na nějakých 53,takže ten vývoj byl dost podezřelý

38 donPepe donPepe | Web | 16. října 2016 v 7:22 | Reagovat

[37]: Tak proti Rusku je tady zatím idylka, snad zůstane :)

39 donPepe donPepe | Web | 16. října 2016 v 7:31 | Reagovat

[36]: Já bych to tak černě neviděl, komunistického režimu jsme se nakonec zbavili, svobod máme více, asi to trvá jen déle, než by mělo a často zapomínáme, jak to všechno vlastně bylo :)

40 Honza Honza | 16. října 2016 v 11:04 | Reagovat

Vyjádřil bych to takto - http://obcanska-neposlusnost.blog.cz/1610/jsem-zklaman

41 Ginger White Ginger White | Web | 16. října 2016 v 11:47 | Reagovat

Souhlasím s článkem. Nemůžu se ale přestat smát tomu, jak poslouchám všechny lidi na výsledky voleb nadávat. Kdyby všichni voliči zvedli zadky a šli volit, výsledek mohl být jiný. Jediný, kdo může udělat změnu, jsme my. Češi si ale opravdu asi Babiše zaslouží, když nejoblíbenější věta po volbách je:"Ne nebyl jsem volit, můj hlas stejně nic nezmění." Mockrát děkuji za podporu, je to nespravedlivé hlavně k nám volícím spoluobčané..

42 donPepe donPepe | Web | 16. října 2016 v 12:11 | Reagovat

[41]: Tak snad to ostatním dojde po sto padesátý šestý :)

43 donPepe donPepe | Web | 16. října 2016 v 12:16 | Reagovat

[40]: Mě by docela zajímalo, jak a jestli volili ti nejmladší. Někdy mám dojem, že na co není aplikace, je nezajímá :)

44 Matěj Matěj | Web | 16. října 2016 v 15:52 | Reagovat

Myslím, že tradiční politické strany si za tento výsledek mohou samy...

45 donPepe donPepe | Web | 16. října 2016 v 17:39 | Reagovat

[44]: Souhlasím, snad se chytnou za nos :)

46 sportovnii sportovnii | Web | 16. října 2016 v 19:09 | Reagovat

[38]: Ale,u nás to ti volební komisaři taky nějak zblbli a nezapočítali mi kroužky u přednostních hlasů

47 sportovnii sportovnii | Web | 16. října 2016 v 19:14 | Reagovat

[41]: Nemoh,u nás kandidovaly samé nacistické strany,tak jsem tam dal nezávislé a ty,co jsem kroužkoval,tak mi stejně nezapočítali a kandidátku nikdo jiný v mém okrsku nevolil,jako obvykle,koho vyberu,tak vždy získá 1 a maximálně 2 hlasy a pak jsem viděl nějaké názory těch nezávislých a byl to taky nějaký nacistický hnus,ale nějakých jiných kandidátů,ne těch,co jsem kroužkoval a co my ti svině ve volební komisi stejně nezapočítaly,tak mi to bylo prd platné

48 donPepe donPepe | Web | 16. října 2016 v 20:09 | Reagovat

[47]: já osobně kroužkuju většinou jen v komunálních volbách, oni stejně existujou kličky, jak to obejít.

49 David David | E-mail | Web | 16. října 2016 v 20:46 | Reagovat

Skvělý článek, plně souhlasím! :-)

Taky jsem o tom napsal své:
http://david-r92.blog.cz/1610/jsme-narod-uplatnych-kobliharu

50 napinka napinka | E-mail | Web | 17. října 2016 v 3:33 | Reagovat

[24]: tak tohle je tak strašne hloupý argument... čemu užitečnějšímu? ty v týhle republice nežiješ, nenakupuješ, nepracuješ, nenemocníš, nemáš(nebo nebudeš mít) děti?
to, že vyhrál babiš je jeden problém... nízká volební účast je druhá věc, souhlasím s prezidentem, že pokud ve volbách nekandiduje dobrá strana, vybrat aspoň to nejmenší zlo... a krom toho, že je to občanská povinnost, tak i pro ženy to je právo, který nebylo úplně snadný vybojovat a je dost smutný, že v dnešní době různých "gender studies" to málokterá ocení...

51 donPepe donPepe | Web | 17. října 2016 v 13:13 | Reagovat

[49]: Díky, též jsem přečetl a souhlasil :)

52 donPepe donPepe | Web | 17. října 2016 v 13:14 | Reagovat

[50]: Práv je důležité si vážit, nejsou samozřejmostí, jak dnes někomu připadá.

53 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 17. října 2016 v 20:44 | Reagovat

Já myslím, že jsme poslední dobou takovou "banánovou republikou", která se řídí heslem "čím dražší, tím lepší" (na státní projekty kupuje ten nejdražší materiál, ty nejdražší věci bez ohledu na kvalitu, a my si to pak zaplatíme na daních), takže se objevil někdo, kdo si z "banánové republiky" udělal firmu. Jak to říct, fungujeme ještě líp než Afrika, tam se diktatura nepředstírá.
Z ČR se stává firma, monopol. Není to správně, ale na druhou stranu, za mého života, co jsem pochopila a nastudovala si, to tady nevedl dobře nikdo.
Volit jsem byla. Upřímně mě překvapuje, že pár hodin po volení už měli výsledky. Nevím, bylo to nějaké rychlé.
Větší absurdita ale je, že se dělají analýzy voleb v jejich průběhu nebo před jejich začátkem, v tomhle bodě se asi jak moc z nás dělají velké blbce.

54 donPepe donPepe | Web | 18. října 2016 v 7:51 | Reagovat

[53]: Také se "dobrou" prognózou a analýzou lépe ovlivňují nerozhodnutí. Ale pokud jde o kraje, stát by fungoval i bez nich. Jen jsme tím přidali koryta.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama